top of page

מערכת החיסון ואיך דיקור קשור

עודכן: 23 בינו׳ 2020

בסין, רופא סיני נחשב רופא טוב כשאין לו חולים - המטופלים שלו מגיעים אחת לשבוע-שבועיים רק לחיזוק מערכת החיסון.


The Qi (Chi) Energy Flow in the Human Body

לפעמים עד שלא חווים משהו מקרוב, לא שמים לב שהוא קיים, אפילו אם מדובר בעניין שכיח יחסית. שכיח כמו סטרפטוקוקוס חוזר, למשל.

לא סתם בחרתי את הדוגמא. לאחרונה אני שומעת על יותר מדי מקרים כאלה, ובכל הגילאים. אז רציתי להקדיש לנושא כמה מילים. או אם להיות מדויקת יותר מקדישה אותן להבנת מערכת החיסון בראייה סינית.


מה אומרת הרפואה המערבית?

בגדול מנקודת מבט מערבית, מערכת החיסון מורכבת בין השאר מתאים ייעודיים הפועלים במשותף כדי להגן על הגוף מ"פולשים זרים", חיידקיים או וירליים. יש את מערכת חיסון המולדת ויש את זאת שאנחנו מתגברים לאורך החיים, מערכת החיסון הנרכשת.

שתי המערכות שלובות זו בזו, תלויות זו בזו ופועלות בתיאום – הכל כדי להבטיח התגוננות יעילה של הגוף כנגד אותם פולשים.


והרפואה הסינית?

במובן מסוים אפשר לומר שהרפואה הסינית מסתכלת על הדברים באופן דומה, אבל גם מאד שונה. מערכת החיסון לפי הראייה הסינית, או הצ'י המגן (וֵוייצ'י - Wei qi), היא מעין מטען איתו אנחנו נולדים, ובמידה רבה ניתן לנו החופש לבחור איך להשתמש בו: כל מה שאנחנו אוכלים, מרגישים, חווים או חושבים משפיע על הצ'י וקובע את יכולות הגוף להתמודד עם הניצב בפניו. זה המקום לומר שבאופן מאוד בולט הרפואה הסינית שמה דגש חזק על תזונה נכונה. לצ'י קוראים אנרגיה והטענה היא שמקור הצ’י הוא בכליות. מאחר שהכליות הן השער לקיבה, תזונה נכונה מאפשרת את העלאת רמת החיסון של הגוף. דבר זה קשור קשר הדוק לתזונה הסינית הקשורה גם לעונות השנה. לפי התפיסה הסינית יש מאכלים מחממים ויש שמקררים את הגוף. המאכלים לפיכך מותאמים לעונות השנה וישנה הקפדה על השילובים הנכונים בעונות השונות.


The Chinese Qi (Chi) Symbol

בשונה מאוד מרפואה מערבית, הטיפול אצל רופא סיני הוא אינו חד פעמי או אקראי כמענה לבעיה ספציפית, אלא מערכת יחסים ארוכת שנים בין הרופא והמטופל וכאשר נזקקים לעזרתו, הרופא הסיני לא ייתן מענה לבעיה ספציפית, אלא יבדוק את המערכת כולה כדי לתת פתרון. אין פתרון מקומי. מומחיות הרפואה הסינית אינה רק בעזרה בריפוי ממחלות אלא בעיקר במניעתן. באופן טבעי, יחסי הגומלין בין הצ'י להתמודדות הגוף עם מחלות שונות הם שככל שהצ'י חזק יותר, המחלה תהיה חלשה יותר ולהיפך.


הקשר בין דיקור סיני לחיזוק מערכת החיסון

באמצעות המרידיאנים (ערוצי אנרגיה לאורך ורוחב הגוף, שבפועל מייצרים תגובה כימית) הדיקור מזרים אנרגיה (צ'י) לאיברים השונים, לחיזוק הזרימה של האנרגיה בגוף. הדיקור מעלה בפועל את ספירת תאי הדם הלבנים הנלחמים בחיידקים ווירוסים – והוא מועיל מאד במקרים של סטרפטוקוקוס חוזר, הצטננויות חוזרות, ברונכיט, סינוסיטיס ושלל צרות נוספות שמתגברות על האנטיביוטיקה ואוהבות לשוב לבקר.

אם שאלתם את עצמכם מדוע הסטרפטוקוק או הצינון חוזרים למרות האנטיביוטיקה אז התשובה היא שזו מטפלת בסימפטום בלבד, ואילו הדיקור יודע לחזק את מערכת החיסון עד שתצליח לחסום את הווירוסים / חיידקים מלכתחילה.


רופא סיני טוען שהוא לא ריפא את החולה, אלא עזר לו להתרפא, מכיוון שעל פי התורה הסינית הנטייה הטבעית של כל גוף היא להבריא בכוחות עצמו. הצ’י הוא המרפא. בסין, רופא סיני נחשב רופא טוב כשאין לו חולים - המטופלים שלו מגיעים אחת לשבוע שבועיים רק לחיזוק מערכת החיסון.



מחטים סטנדרטיות לדיקור סיני:







92 צפיות
bottom of page