top of page

מה הקשר בין אכילת סוכר להזדקנות עור הפנים? תתפלאו.

*(כתבה קצרה שתפרסמה במגזין "בריאות וכושר")


סוכר הוא עניין טריקי מאד. מצד אחד, כולם יודעים להגיד שסוכר לא בריא לנו ושרצוי למעט בו. מצד שני, הוא אהוב ומושך ביותר, ומצד שלישי – שקשור מאד לשני – הוא מצוי כמעט בכל דבר. כן, גם בלחם ואפילו בגרסה הבריאה שלו.


אבל את כל זה רובנו יודעים, כאמור, ומשתדלים – מי יותר ומי פחות – להמעיט, או לפחות להיות מודעים לצורך להמעיט. מה שעשוי להפתיע גם את המעודכנים שבקוראנו היא העובדה הבאה: סוכר עלול להזיק גם לעור הפנים.


מופתעת במקצת, פניתי לזו שעושה לנו בדרך כלל סדר בנושא: דיאטנית הבית, אסנת יעבץ.

יעבץ היא קודם כל דיאטנית קלינית, אבל בנוסף גם מטפלת ברפואה סינית ויפנית, כך שאצלה הכל מתחבר.


שלום אסנת. ובכן, כל כך הרבה דברים רעים כבר אמרו על סוכר. עכשיו גם לעור הפנים הוא מזיק?

"נכון. ובטח שלא עכשיו.. אלא מאז ומעולם. ואת לא לבד, זו הפתעה שאני נתקלת בה הרבה בקליניקה. לתהליך הזה קוראים גליקציה, ומשמעותו היא שמולקולות הסוכר מתחברות לחלבונים (=אבני הבניין של הגוף), ובכלל זה גם לקולגן ומקשות אותם. תגובת העור לא מאחרת לבוא: הוא מאבד את המוצקות הטבעית, את הגמישות, מקבל מראה נפול ונוצרים קמטים. אבדן הקולגן גורם לעור להיראות יבש, חסר ברק, או כמו שרבים ממתארים זאת: העור פשוט נראה לא בריא. עד כאן החדשות הרעות.

החדשות הטובות הן שלא מדובר בנזק בלתי הפיך.

להיפך: תזונה בריאה יותר תשיג תוצאות מהירות שיכולות לבוא לידי ביטוי בעור מהר יותר משנדמה לכם.

הבנתי שזה קשור לעוד מושג משיעור מדעים – אינדקס גליקמי. יכולה להסביר?

"בהחלט: ערך גליקמי הוא מדד הקובע עד כמה מזונות משפיעים על רמות הסוכר בדם. אינדקס הוא מן הסתם הטבלה המפרטת את הערכים הללו. ככל שהערך הגליקמי גבוה יותר, כך ההשפעה של אותו מזון על הגוף מהירה יותר: אנרגיה 'זולה' ומהירה. בקבוצה הזו – לא קשה לנחש – נמצאים מזונות כמו קמח לבן לסוגיו השונים, וכמובן המתוקים למיניהם".




אסנת ממשיכה ומסבירה כי רכיבי מזון בעלי ערך גליקמי נמוך, לעומת זאת, יודעים לספק לגוף את צרכיו מהיבטים של אנרגיה ובנייה, אבל מוותרים על הפגיעה: "כאן אפשר למצוא דגנים, קטניות, גרעיני חמניה ודלעת, דגים, שמן זית, אבוקדו והרשימה עוד ארוכה.

"פירות, שמכילים גם הם סוכר ובכמות לא מבוטלת, אינם מעוררים את אותה השפעה כמו עמילנית וסוכרים ריקים – בזכות כמות הסיבים הנכבדה שיש בהם, כמובן. לתפוחים, תותים, אסאי, תפוזים ישנה דווקא השפעה מיטיבה על עור הפנים – וברשימה הזו יש כמובן עוד פריטים רבים".


אז לא לאכול יותר שוקולד?

"קשה להטיל איסור כזה, בוודאי על אנשים שאוהבים שוקולד. והאמת היא שגם לא צריך. אפשר לאכול שוקולד, אבל מומלץ למנן (כמו בכל דבר) את הכמויות, ואם כבר – אז לבחור בשוקולד 70% שמכיל – מלבד סוכר – גם נוגדי חימצון רבים המגנים על העור מפני רדיקלים חופשיים".


אסנת טוענת שמניסיונה – גם במקרים בהם ויתור על סוכר לבן היה נראה לאנשים בלתי אפשרי – בסופו של דבר זה הרבה פחות מסובך ממה שנדמה. לפעמים, כל מה שצריך זו מודעות. והנה, יש לכם אותה. הרבה פעמים כבר אחרי חודש בלבד ניתן לראות תוצאות: עור פנים זוהר יותר, גמיש ובריא.



ועוד היא מוסיפה: "לצד שינוי תזונתי, המלצתי החמה היא לעבוד על חידוש הקולגן באמצעות גלי רדיו. מדובר באחד מטיפולי חידוש הקולגן המוצלחים ביותר של השנים האחרונות – וזאת בזכות היותו יעיל מאד, לא פולשני, נעים ועם השפעה מהירה לטווח ארוך".


גילוי נאות: ניסינו! זה מדהים.


המוצלח ביותר הוא לקיים סשן של 8 טיפולים (אחת לשבועיים). הטיפול לא רק נעים ומחמם, אלא גם אכן מעודד ייצור קולגן והעור נותר מוצק וגמיש. אישית, ראיתי שינוי אחרי 6 טיפולים אבל יש כאלה שרואות הרבה לפני. מומלץ בחום!

191 צפיות
bottom of page