top of page

למה בעצם אנחנו מוותרות לעצמנו?

לאט לאט – בלי לשים לב בהתחלה – אנחנו הופכות מנשים ששמו לב לכל שינוי, קמט או ק"ג, למעלימות עין ולמתרצות תירוצים. יש לזה הרבה סיבות – גם כאלה שתלויות בנו וגם כאלה שלא. העניין הוא שזה לא כל ככך משנה. כי כמו הרבה דברים, דווקא ההחלטה לשנות את זה, להפסיק לוותר, היא לגמרי שלנו.



נשים מגיעות אלי בדרך כלל אחרי שהחליטו לעצור את הוויתור ולעשות שינוי. בין אם מהיבטים בריאותיים ובין אם כי הן מרגישות שמגיע להן להעניק לעצמן שינוי.

לפעמים זה בשלב מוקדם יחסית ואז, באופן טבעי, זה דורש פחות מאמץ מצידן, אבל יש גם פעמים שזה יותר מורכב. ככלל, השמנה בכל קנה מידה היא תהליך מורכב ובניגוד להלך המחשבה המערבי הנפוץ זה אף פעם לא רק עודף קלוריות שמוביל לעודף ק"ג. הרפואה הסינית והיפנית מתייחסת לגוף ולנפש באופן הוליסטי, ורואה בהשמנה תהליך שנובע מחוסר איזון כלשהו, חוסר איזון שמתחיל מעגל קסמים שלא תמיד פשוט לצאת ממנו.


הרפואה הסינית לא סופרת קלוריות, אלא מחפשת את הסיבה לעודף המשקל: אולי זה הטחול שלא עובד כמו שצריך ; אולי עליה בערכי הקורטיזול שמובילה לעצבנות – שמובילה לאכילה מוגברת – שמוביל לעלייה במשקל – שמובילה לעצבנות גדולה יותר. יש מכלול שלם של דברים שיכולים לצאת מאיזון ולהשפיע על עלייה במשקל, כאשר כל אחד ואחת כאינדיבידואל דורשים אבחון אישי וכמובן גם טיפול שמתאים רק לו או לה.


אני יכולה להעיד ממה שאני רואה כאן כל יום: לתוצאות הטובות ביותר מגיעות מי שבחרו בשילוב המיוחד הזה של דיקור ותזונה. זה פשוט עובד. אחרי אבחון מעמיק קובעים את מהלך הטיפול הכולל גם דיקור וגם תפריט. תחילה מתמקדים בירידה במשקל ובשלב הזה הפגישות הן בתדירות טובה של אחת לשבוע.


אחרי שהמשקל מתייצב מרחיקים מעט את הפגישות ומתמקדים בדיקור. דיקור סיני ויפני הוא כלי יעיל במיוחד לירידה במשקל ולשמירה עליו. הוא מוביל להפחתת הכמיהה למתוקים, מרגיע רמות סטרס ומשפר פלאים את חילוף החומרים בגוף.זה היתרון הגדול של תהליך כאן בקליניקה: לא רק מיישמים תפריט. זה לא מספיק. אלא עובדים כך שנוצרים שינויים אמתיים בהרגלים והתוצאות נשארות לאורך זמן.


אני רואה כאן נשים שמחליטות לעשות שינוי, לא מוותרות והתוצאות המיוחלות מגיעות מהר מאד. כי ברגע שאת חווה הצלחה בהפחתה במשקל, ברגע שהגוף מאוזן ויש הרבה פחות סטרס ודיכאון – התיאבון משתנה, האנרגיות חוזרות ומעגל הקסמים נחתך – וזה הדבר החשוב פה.


זה הזמן לעשות שינוי. זה תמיד הזמן הנכון. ממש עכשיו.



bottom of page