top of page

לעבור טוב את גיל המעבר

עודכן: 14 באוק׳ 2019

הרפואה הסינית החלה לטפל בתופעות הנלוות לגיל המעבר בקרב נשים אלפי שנים לפני שברפואה המערבית ידעו מה זה הורמונים ואיזה תופעות נוצרות בהיעדרם. הטיפול בדיקור סיני נותן מענה יעיל גם להשמנה וגם לגלי החום הנלווים לגיל המעבר.


גיל המעבר, המנאופאוזה (מנו = חודש. פאוזה = הפסקה) אצל נשים נמשך מספר שנים לפני ואחרי גיל 50.

תקופה המאופיינת בשינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, כאשר המרכזי בהם הוא ירידה משמעותית בייצור ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון, תופעה המובילה להשמנה בטנית (השמנת תפוח), בשל ניצול פחות יעיל של עמילנים וסוכר המובילים להצטברות שומן, בעיקר סביב המותניים. השמנה בטנית מובילה לעלייה ברמת הסוכר, הכולסטרול ולחץ הדם. התופעה הנפוצה ביותר של גיל המעבר מגיעה בצורת גלי חום ועשויה לפגוע באיכות השינה, עייפות מתמשכת והפרעה לשגרת היומיום.


לאורך מאות שנים זיהו רופאים סיניים נקודות דיקור יעילות ביותר, לטיפול וחיזוק האיברים המושפעים מהירידה באסטרוגן ובפרוגסטרון. על פי תפיסת הרפואה הסינית, הירידה בהורמונים בגיל המעבר יוצרת "עודף חום" בגוף, שמגיע גם לקיבה וגורם לרעב, במיוחד לכמיהה לפחמימות ולמתוקים. אקופונקטורה בנקודות מתאימות עוזרת "לקרר" את הגוף ולהשקיט את תחושת הרעב. הטיפול שמותאם בצורה אישית לכל אישה על פי הסימפטומים שמהם היא סובלת, עוזר להורדת "עודף החום" שנוצר בגוף ומקל בצורה משמעותית על התופעות הקשורות לגלי חום והזעות היום והלילה וכך מאזן את טמפרטורת הגוף.


כדיאטנית קלינית ומטפלת ברפואה סינית ויפנית אני משלבת את עקרונות התזונה הסינית לגיל המעבר עם נקודות דיקור מותאמות לכל אחת באופן ספציפי. הטיפול המשולב בין מזרח למערב, במשולש תזונה-דיקור-פעילות גופנית מביא לירידה משמעותית במשקל ובשומן הבטני, ולהפחתה משמעותית בגלי החום, שיפור השינה, העלאת רמת האנרגיה הכללית, ירידה בצורך למתוקים ושיפור במצב הרוח.


הפילוסופיה הסינית מסתכלת על גיל המעבר הנשי כעל האביב השני בחייה של האישה אשר חוותה עד כה חיים מלאים, והגיעה לשלב בו היא יכולה לחדש את חייה, ליישם את כל חוכמת החיים שצברה ולמדה, ולהינות מחיים מאוזנים ושלמים יותר.

לאורך שנים רבות של טיפול בקליניקה אני שמחה לעזור לנשים להיות מאושרות יותר בריאות יותר אנרגטיות יותר ולהגיע למצב האופטימלי שלהן.


את מוזמנת ליצור איתי קשר, נדבר על האתגרים שמביאה לפתחך תקופת גיל המעבר, ונבנה לך טיפול מותאם אישית שיעזור לך להוריד במשקל, להפחית את גלי החום והפרעות השינה, יגרום לך להרגיש טוב יותר, להיות מאוזנת יותר הורמונלית, להיראות יפה יותר, מודעת יותר, ומלאת שמחת חיים.


שלך באהבה,

אסנת

1,826 צפיות
bottom of page