top of page

להחזיר את עצמי לעצמי

עודכן: 20 במאי 2020

יש מספר תופעות מרכזיות לגיל המעבר אצל נשים,שממש לא חייבים לחיות איתן. או לחכות שזה יעבור. יש מה לעשות וזה ממש עובד. אתייחס בקצרה למספר תופעות וביניהן השמנה בטנית, נפיחות בטנית, עייפות ונשירת שיער.



הרבה נשים שמגיעות אליי לקליניקה מתייחסות להפרעת השינה שלהן כאל עניין שצריך לחיות איתו ושאין שום הכרח לטפל בו. וזה ממש לא נכון. חוסר שינה או מחסור בשינה טובה מייצרים מתח, עצבנות וחוסר ריכוז - תופעות שגם משפיעות על התזונה. כשאנחנו עצבניות אנחנו אוכלות יותר. ואנחנו אוכלות לא מסודר. ואוכלות בלילה לפני השינה כדי להרגיע עצמנו אחרי תלאות היום. מה שבתורו מזין הפרעת שינה כי זה מפריע לשינה כשאוכלים לפני שהולכים לישון. צריך להפסיק את המעגל הזה.


בקליניקה אני מטפלת בהפרעות שינה באמצעות דיקור סיני ודיקור יפני. חשוב לציין בהקשר זה כי ניתן למצוא מגוון רחב של מחקרים שמוכיחים את היעילות של הטיפול בהפרעות שינה באמצעות דיקור סיני, כמו למשל הסקירה המחקרית שערך המכון הלאומי לבריאות בארה"ב. הפרעות שינה נוצרות כתוצאה ממחסור בהורמון מלטונין ודיקור סיני / יפני ידוע ביכולת שלו לאזן את המערכת ההורמונלית ולגעת בנקודות המאוד מסוימות בגוף שיודעות לייצר את אותם הורמונים מאוד מסויימים.


דיקור סיני להרזיה היא טכניקה טיפולית מוכחת שעובדת בהצלחה הרבה שנים. כמה שנים? כתבים סינים מדווחים על דיקור סיני להרזייה עוד לפני 5,000 שנה. שיטה זו מהווה את אחד מתחומי הטיפול הנחקרים ביותר במערב ומקבלת הערכה והכרה גם ממומחים ברפואה הקונבנציונאלית.

הוכח כי דיקור סיני להרזייה, באוזן ובגוף, משפר את חילוף החומרים, מוריד סטרס, מרסן את הכמיהה למתוק ומפחית את הצורך בפחמימות – גורמים מרכזיים שמקשים על הירידה במשקל - כמו גם מקשים מאוד על שמירת המשקל התקין לאורך זמן.

כדיאטנית קלינית ומטפלת ברפואה סינית, אני מרכיבה עבור כל אחת מהלקוחות תפריט מדוייק לפי אורח חיים ומאפיינים בריאותיים, ומשלבת דיקור להרזיה. הוכח כי היתרון הגדול בשילוב בין תזונה נכונה ומותאמת אישית לבין דיקור סיני להרזיה על פני דיאטה "רגילה" הוא יציבות השינוי: מרגע שהושגה הירידה במשקל והופנם השינוי באורח החיים התזונתי - השינוי מתקבע. כשהירידה במשקל מגיעה, היא נשארת.


הורמון נוסף שמושפע בצורה מאוד חזקה על ידי דיקור סיני / יפני והוא אולי המרכזי ביותר שמשפיע על נשים בגיל המעבר הוא האסטרוגן, מה שנקרא "ההורמון הנשי" מאחר והוא אחראי על המחזור הנשי, מערכת הרבייה וההתפתחות המינית הנשית. קבוצת הורמוני האסטרוגן הם הציר המרכזי האחראי לתופעות גיל המעבר, המנופאוזה. ירידה ברמות הורמונים אלה הם שמפסיקים את המחזור, גורמים לנשירת השיער, מייצרים הפרעות בשינה, הזעות ובאופן כללי מוציאים את הגוף מאיזון, פיזי ונפשי.


מחקרים קליניים הראו בצורה חד משמעית שדיקור סיני עוזר בהעלאת רמות האסטרוגן, ובייחוד תת קבוצת ההורמונים הנשיים תחת האסטרוגן וביניהם אסטרדיול, פרוגסטרון ופרולאקטין.


הדיקור הסיני, בשילוב עם הדיקור היפני ותזונה נכונה מותאמת אישית מאזנים את הגוף שלך. מאזנים את ייצור והזרמת ההורמונים לגוף. המטבוליזם נכנס לשגרה טובה יותר. את מתחילה לחזור לעצמך.


תופעה שלישית מרכזית בגיל המעבר אצל נשים לה אני נותנת מענה ראוי היא דילול השיער.

נשירת שיער אצל נשים באה לידי ביטוי בדילול ושיער דק, להבדיל מהתקרחות אצל גברים שבאה לידי ביטוי בנשירת שיער מאסיבית עד מצב שהקרקפת נותרת ללא שיער. אני אומרת שזו תופעה מאוד מרכזית מכיוון שאולי היא לא פוגמת לנו בבריאות, אבל היא מפריעה לנו מאוד. ממש. דיקור סיני לקרקפת ממש עוזר פה.


הרפואה הסינית עשירה בידע הנפרש על פני מאות שנים של הוכחות והצלחות ביעילות של הדיקור הסיני והטיפול בצמחי מרפא סיניים לטיפול בנשירת ודילול השיער אצל נשים. הטיפול הוליסטי וכולל 3 מרכיבים משולבים ביניהם - מזותרפיה ודיקור, צמחי מרפא סיניים ייעודיים, וכמובן תזונה קלינית מותאמת אישית לכל אחת ואחת.


אני רואה בקליניקה תוצאות מצויינות, השיער מתחזק, מתמלא גמישות, לחות וברק.


אז שתדעי שדיקור סיני, בשילוב תזונה נכונה ומותאמת לתקופה הזאת, ומותאמת לך באופן אישי לתופעות גיל המעבר שאת חווה באופן אישי איפשהוא בין גיל 41 ל 55, יחזירו אותך חזרה למסלול. או כמו שאמרה לי אחת המטופלות המקסימות שלי – תודה לך אסנת שהחזרת לי את עצמי לעצמי.


מוזמנת לתאם פגישה להבין יותר איך זה עובד ואיך זה יכול לעזור לך.


שלך,

אסנת



רשימת מחקרים לעיונך:


612 צפיות
bottom of page