top of page

המשמעות החבויה של השמנה בטנית

עודכן: 28 בפבר׳ 2023

"הבריאות מעל הכל...העיקר הבריאות....רק בריאות.." משפטים ששומעים הרבה בזמן האחרון. האווירה הכללית מחדדת מה חשוב ועל מה אפשר לוותר. יש דברים שאי אפשר לוותר עליהם. השמנה בטנית, למשל, זו תופעה שאי אפשר להתעלם ממנה. היא פוגעת בבריאות. פוגעת במערכת החיסונית. צריך לטפל בזה. זה לא מותרות. איך השמנה בטנית פוגעת בבריאות?




שומן בטני מורכב משומן תת עורי שנמצא מתחת לעור, ומשומן ויסצרלי שהוא שומן פנימי יותר המקיף את האיברים הפנימים הכבד, הלבלב, הקיבה והמעיים. שומן זה מסוכן לבריאותנו והוא מוביל פעמים רבות למצב של עמידות לאינסולין המוביל לעלייה ברמות הסוכר בדם ומכאן למחלות כמו סוכרת סוג 2, יתר לחץ דם, שומנים גבוהים בדם, מחלות לב, פגיעה במערכת החיסון (בגלל ייצור של חומרי דלקת) וסוגי סרטן מסוימים כמו סרטן השד. יכול להיות מצב בו אנחנו לא בהשמנת יתר אבל יש לנו שומן בטני.


אצל נשים, מגיל 45 ומעלה מתרחשים שינויים הורמונלים שהעיקרי בהם הוא ירידה ברמות האסטרוגן וזה מעודד השמנה בטנית. לאורך השנים אני מטפלת הרבה בנשים שמרגישות שלא שינו דבר באורח חייהן ולמרות שמרגישות שאוכלות נכון ועושות פעילות גופנית הן מתוסכלות מההשמנה בטנית החדשה להן ומהעלייה במשקל. השילוב בין הדיקור הסיני/יפני בנקודות ספציפיות מוביל לאיזון הורמונלי, להפחתה בתחושת הרעב והגברת השובע ולשינה טובה יותר. בנוסף אני משלבת דיקור אוזן בנקודות מיוחדות לרוגע שובע וחילוף חומרים שנשארות במשך השבוע.


במהלך הפגישות יש מעקב אחרי הירידה באחוזי השומן וההיקפים. זה המדד החשוב ביותר בנוסף למשקל.

הבריאות הגופנית והנפשית משתפרת ועם זה עולה המוטיבציה. נשים שהגיעו מיואשות ומתוסכלות מהרבה דיאטות מרגישות שהתהליך הוא לא דיאטה אלא באמת איזון גוף נפש.

לא כדאי לדחות את הטיפול בבריאות למחר.


מציעה לקרוא קצת מה אומרות נשים אחרות על התהליך:

פה בשבילך,

אסנת



1,852 צפיות
bottom of page