top of page

היעילות של בדיקת רגישות למזון (ALCAT) לתהליך ירידה במשקל

עודכן: 25 במאי 2022

לפני כ-3 שנים הכנסתי לקליניקה בדיקות דם שבודקות רגישות למאות סוגים של מזונות שונים, צמחי מרפא, תוספי תזונה, צבעי מאכל ועוד.

הסיבה הייתה שחלק מהלקוחות היו מקפידים על ההנחיות, עשו שינוי, ויחד עם זאת לא ירדו במשקל.

אני וחברה מאוד טובה שלי, יעל אברהם שהיא דיאטנית קלינית מהוללת בפני עצמה, חיפשנו בעולם מענה.

ומצאנו. מצאנו את בדיקות הדם הטובות בעולם לבדיקת רגישות למזון, כזו שגם תעזור לפענח איזה מזונות אפילו אם הם בריאים, גורמים לנו לדלקתיות, שגורמת לנו לתקיעות במשקל.

המחקר נועד לבחון את ההשפעות על ירידה במשקל בעקבות דיאטה הקובעת על פי בדיקת אלקט לרגישות למזון מאיזה מזונות להימנע בשילוב פעילות גופנית, או ללא פעילות גופנית בתהליך הדיאטה. המשתתפים במחקר היו צריכים להיות בעלי BMI מינימלי (אינדקס מסת גוף) של 30 כדי להשתתף במחקר.


רגישויות למזון נקבעו באמצעות בדיקת ALCAT שבוצעה במעבדה של Cell Science Systems בדירפילד ביץ ', פלורידה. בדיקת ALCAT הוכיחה בעבר תועלת בהשגת שיפור לטווח הקצר במשקל ו / או בהרכב הגוף אצל 98% מהנבדקים בניסוי מבוקר של 100 אנשים שנערך במכללת הרפואה ביילור.


החוקרים ביקשו לבדוק אם היתרונות של המנעות ממזונות כפי שזוהו על ידי בדיקת ALCAT , ורצו לבחון האם פחת היקף המותניים, המהווה אינדיקטור מרכזי לסיכון לסוכרת, מחלות לב, כמו גם הפרעות למערכת החיסון בהקשר של חסינות מול וירוס הקורונה.


בדיקת ALCAT מאבחנת כיצד מגיבים תאי החיסון הרלוונטיים למזונות, צמחי מרפא ותבלין, חומרים כימיים, עובשים וכן הלאה. היא יעילה בהפחתת דלקתיות פנימית מאשר גישות אחרות המשתמשות בבדיקות נוגדנים או ניתוח DNA . בדיקות נוגדנים מראות תגובתיות בהקשר של חשיפה למזון, ולא רגישות ללא חשיפה לאותו מזון. לכן, מעבדות המשתמשות בסוג בדיקות נוגדנים מסוג IgG ו- IgA מספרות אם אדם נחשף למזון המדובר אך לא אם קיימת רגישות מובנית, פנימית, אבסולוטית וממשית.


נבדקי המחקר חולקו לארבע קבוצות: קבוצה 1, מבחן ALCAT בלבד (23 נבדקים). קבוצה 2, מבחן ALCAT יחד עם פעילות גופנית אירובית (גם 23 נבדקים) או קבוצה 3, פעילות גופנית בלבד (18 נבדקים) וקבוצה 4, שלא עשתה פעילות גופנית וללא הימנעות ממזון, שימשה כקבוצת בקרה.


נבדקים שמילאו אחר המלצות המזון של בדיקת ALCAT יחד עם משטר האימונים, השילו בממוצע 32.2 ק"ג, הפחיתו את היקף המותניים, והורידו 4.6 נקודות במדד ה BMI. נבדקים אשר מילאו את הנחיות ALCAT בלבד ללא פעילות גופנית חוו כמעט את אותה התועלת.


כל שלושת הקבוצות הצליחו טוב יותר באופן משמעותי מקבוצת הביקורת שלא יישמה שום שיטה.

תוצאות המחקר מאוששות מחקרים אחרים שנעשו על בדיקת אלקט - צריכת מזונות שמעוררים דלקתיות על פי מבחן ALCAT מפריעים ליכולת לרדת במשקל ומקשים מאוד על הפחתת שומן.

המאמר שפורסם מספק הוכחה מחקרית כי התאמה אישית של התזונה על בסיס בדיקת אלקט לרגישות למזון היא דרך יעילה ובריאה לפחתה במשקל ולהורדת אחוזי שומן.


קישור למחקר:


לקריאה נוספת אודות הבדיקה: www.PersonalEat.com


בדיקות אלקט נערכות בישראל באופן בלעדי בקליניקה של אסנת יעבץ בתל-אביב ובקליניקה של יעל אברהם במושב חרות.


פה בשבילך,

אסנת


234 צפיות
bottom of page