top of page

עזבו אתכם מעוד דיאטה מאכזבת

עודכן: 4 בינו׳ 2019

איך עושים שינוי אמיתי בהרגלים, כזה שיוביל לפרידה סופית מהקילוגרמים שאתם פחות אוהבים?

כל מי שמתמודד/ת עם עודף משקל מכיר/ה את העניין: עוד דיאטה, עוד באסה, עוד הפחתה משמחת במשקל, ואחריה עלייה וחוזר חלילה. הקושי הגדול, אומרים כולם, הוא לשמור על ההישגים לטווח הרחוק. מה זה רחוק? כל החיים כנראה. ולטובת זה נדרש משהו עמוק יותר מאשר ספירת קלוריות ופעילות גופנית.

על הקליניקה של אסנת יעבץ שמענו מחברה טובה (ובטובה אנחנו מתכוונים לכזו שיודעת תמיד איפה נכון לעשות כל דבר), שאך לא מכבר השילה 9 ק"ג ממשקלה. מבחינתה מדובר בהישג עצום (ואנחנו מסכימים איתה), במיוחד לאור העובדה שמשהו בה באמת השתנה. היא הסבירה שלראשונה בחייה היא מתמידה עם השינוי, ולא רק שהוא לא מלווה בסבל או תחושת ויתור, אלא להיפך: היא מרגישה חזקה, אנרגטית וטורפת חיים כמו שלא הייתה מעולם.

מסוקרנים, יצאנו לפגוש את מי ששינתה את חייה של חברתנו וחזרנו עם טעם של עוד. מוזמנים להכיר.

הקליניקה של אסנת יעבץ שוכנת באחת השכונות הצפוניות של תל אביב. שקט פה, נינוח ועושה חשק להישאר לנוח קצת. הקליניקה מציעה מגוון רחב של טיפולי גוף ופנים, אבל אנחנו בחרנו להתמקד בדיקור, שהוא עיקר עיסוקה של אסנת מהיום בו גילתה לדבריה את כוחו.

רק כדי לסבר את האוזן, נגיד שאסנת עוסקת בתחום קרוב ל-20 שנה ומאחוריה כבר מאות מטופלים (ומאות ק"ג שצנחו מהם). כשמסתכלים ברשימת התארים שלה, זה גם מובן למדי איך הכל התחבר לה: אחרי לימודי תואר ראשון בתזונה קלינית באוניברסיטה העברית היא יצאה למסלול ארבע שנתי ברפואה סינית (מכללת מדיסין), לצד לימודי רפואה יפנית. המשיכה ללימודי דיקור קוסמטי וקסומטיקה פרא-רפואית ובמקביל, אם כבר מדברים על בריאות הגוף, היא גם מורה ליוגה ולאירובי – אבל עזבו את זה בצד עכשיו.


אני צריכה להבין. כולם עושים דיאטות ויש מיליון סוגים. מה הבעיה עם זה? "קודם כל חשוב לומר שאם משהו עובד לך – אז נהדר. אבל השאלה הגדולה היא האם את עושה זאת בדרך בריאה ומאוזנת או פוגעת בתפקודי הגוף שלך. שאלה חשובה לא פחות היא האם הצלחת לשמור על ההישג שאליו הגעת. כי עם כמה שזה מצער, רוב סוגי הדיאטה נותנים דחיפה ראשונית לירידה במשקל, אך אינם מקנים הרגלי אכילה נכונים. מה שבדרך כלל קורה הוא שהדיאטה – לא כל שכן הרבה דיאטות – יובילו לפגיעה בחילוף החומרים, וכמובן, אחרי תקופה קצרה רוב האנשים חוזרים להרגלים הישנים ועולים שוב במשקל ובאחוזי השומן".


אז מה שונה אצלך, לעומת זאת? "אני מאמינה גדולה בשינוי אמיתי שבא מבפנים. זה אולי נשמע רוחני אבל זה לא. תחשבי על כל הפעמים שבהם רצית לשנות משהו בחייך ותבדקי איך עשית זאת. סביר להניח שרק שהשינוי היה פנימי וממושך – הוא הצליח להתקבע. אני מתחילה מפגישה אישית, במהלכה אני מכירה את האדם שיושב מולי ובעיקר את המטרות שלו. אני מרכיבה לכל אחד ואחת תפריט מותאם אישית לפי המצב הבריאותי, תוצאות בדיקות הדם ואבחון לפי הרפואה הסינית".


והשילוב של תפריט ודיקור – מה יתרונותיו? "אכן השילוב עם דיקור הוא אחד המפתחות להצלחה. דיקור עובד נהדר על חיזוק האיברים הפנימיים, הפחתת הרעב והגברת רמת האנרגיה והחיוניות. דיקור גם מחזק את מערכת העיכול, מפחית את רמת הסטרס, ומאזן את חילוף החומרים. הרבה אנשים מופתעים מאד לגלות שדווקא הדיקור הסיני נמצא כיעיל במיוחד עבורם – על אף שכבר ניסוי המון תכניות דיאטה ומסוגים שונים ולא הצליחו בהן".


איך את מסבירה את זה? "כי דיקור פשוט עובד. נקודה. זו לא אני שאומרת – זה מוכח מחקרית. בגדול, למרות שאני בטוחה שרבים מודעים לעקרונות הללו, הרפואה הסינית הרי גורסת שכאשר הצ'י (האנרגיה) זורם בחופשיות אברי הגוף כולם יפעלו כשורה. ואולם כאשר יש חסימה/האטה בזרימת הצ'י במרידיאנים (תעלות) עלולות להיווצר 'תקלות' שבאות לידי ביטוי בדלקות, כאבים, מחלות וחוסר איזון כללי. הדיקור בנקודות מיוחדות מעורר את זרימת הצ'י במרידיאן ועוזר לשחרר חסימות אלו".


במה עוד דיקור מטפל בהצלחה? "הטיפולים בקליניקה מיועדים לפתרון בעיות בריאות שונות (שלרוב נלוות להשמנה, אבל לא רק) כמו: כאבים כרוניים, הפרעות שינה, בעיות במערכת העיכול, שומנים גבוהים בדם, לחץ דם גבוה, אי סדירות בתפקוד בלוטת התריס, תסמונת קדם ווסתית, חוסר איזון הורמונלי – ובכלל זה גלי חום ותופעות נוספות של גיל המעבר, בעיות שינה, דיכאון, סטרס ומתחים נפשיים, כאבי גב וצוואר ועוד.

זה תמיד מפתיע מחדש לראות איך אנשים מגיעים לכאן כדי לרדת במשקל ונפתרות להם בעיות בריאות רבות שהם סוחבים שנים, כי בשורה התחתונה דיקור מומלץ מאוד כטיפול מניעתי משום שהוא מחזק את מערכת החיסון, עד כדי הפחתת הצורך בתרופות מערביות".

דיקור קוסמטי, אגב, שהפך לא מכבר ללהיט החדש של האנטיאייג'ינג, אסנת כבר עושה מזמן, וכן, זה עושה פלאים לא פחות מדיקור בריאותי ותזונתי, אבל על זה נדבר איתה בפעם אחרת…

46 צפיות
bottom of page