אסנת יעבץ

מרץ 252 דקות

למה סטרס גורם להשמנה ואיך אפשר לשנות את זה בצורה טבעית

כשאנחנו בסטרס אנחנו עולים במשקל - גם אם הצריכה הקלורית שלנו נמוכה יחסית. זה קורה בעיקר בגלל ההורמונים שהגוף מפריש במצבי לחץ וגורמים לעליית רמות הסוכר בדם. המטבוליזם מאט. הרעב עולה. הכניעה לתשוקה למתוקים ופחמימות ריקות מובילה לעלייה במשקל.

יחד עם זאת, יש מה לעשות וזה ממש עובד.

קורטיזול הוא הורמון המחזיק תפקיד מפתח כאשר אנו מתייחסים להשמנה. הוא שייך למשפחת הורמונים המשפיעים על המטבוליזם בגוף ומזרזים עליה של גלוקוז בדם, אשר מוביל לתסמינים של הסינדרום המטבולי, עלייה של שומנים בדם ותנגודת לאינסולין. אלה מגבירים את התיאבון ובמקביל מעלים את לחץ הדם ואת רמות הסוכרים והשומנים בדם. הקורטיזול גורם לירידה בפעילות מערכת העיכול ומערכת החיסון.

גם אם את אוכלת נכון אבל את בלחץ, המשקל שלך עדיין עשוי לעלות או להישאר תקוע.

הסיבה המרכזית לכך היא שקורטיזול מעלה את רמות הסוכר בדם, הוא גורם לצבירה של שומן בטני, מה שגורם להשמנה בצורת 'תפוח'. אנשים עם השמנה מהסוג הזה מצויים בסיכון גבוה יותר להתפתחות מחלות לב וסוכרת מאשר אנשים עם השמנת 'אגס' (השמנה בירכיים).

הרפואה המערבית נוטה להתמודד עם סטרס באמצעות כדורי הרגעה. הבעיה שנוצרת בהקשר של השמנה, היא שהכדורים האלה פוגעים בחילוף החומרים וגורמים להשמנה - מעבר להרבה תופעות לא רצויות אחרות שתרופות כימיות יוצרות.

הרפואה הסינית ניגשת לטפל בסטרס בצורה שונה לגמרי. היא מטפלת בו באופן טבעי. כל המאגרים של הכימיה הנדרשת לנו נמצאים בגוף. וניתן לשלוט על מיתון או הגברת ההפרשה של החומרים האלה באופן טבעי.

דיקור סיני באמצעות מחטים דקיקות ועדינות המוחדרות לנקודות מאוד מדוייקות בגוף מקטין באופן ישיר את הפרשת הקורטיזול שמופרש כתוצאה מהלחצים היומיומיים שפועלים עלינו. דיקור סיני גם עוזר לשחרר חומרים מרגיעים, כגון אנדורפין ואוקסיטוצין.

קיימות נקודות דיקור הנמצאות על מרידיאן הקיבה, המקיימות קשר הדוק בין מערכת העיכול למוח ולמערכת העצבים, המוכר כציר מוח-מעי Gut-Brain Axis, ומשפיעות באופן מאוד חיובי על המטבוליזם שלנו, ועל המערכת החיסונית שלנו, שרובה מרוכזת במעיים שלנו וסביבם.

לאחר מספר טיפולים של דיקור סיני בתדירות קבועה, המערכת הכימית מתאזנת. מתאזנת הפרשת הקורטיזול. גם אם אנחנו בלחץ, יורדת התשוקה לפחמימות ומתוקים. המערכת החיסונית מתחזקת. המטבוליזם משתפר. שחרור של אוקסיטוצין ואנדורפינים משפרים לנו את מצב הרוח ונוצרת תחושה כללית של רוגע.

כדיאטנית קלינית, אני מתאימה את התזונה באופן אישי לאורח החיים הייחודי לך, במקביל לתהליך האיזון ההורמונלי בעזרת הדיקור. הרגלי התזונה שלך משתנים. המשקל מתחיל לרדת באופן הדרגתי ובטוח והאיזון הכללי של הגוף-נפש שלך מאפשר לך לשמור על המשקל התקין והנכון עבורך לאורך זמן.

לאחר שמגיעים לאיזון משקל ואיזון הגוף, נשארים למסגרת דיקור בלבד, בתדירות של אחת לשבועיים-שלושה. במסגרת של דיקור סיני באופן קבוע הפרשת הקורטיזול יורדת, גם אם החיים ממשיכים לייצר לנו את הסטרס הקבוע.

זה לא קסם. זאת כימיה פשוטה, שניתן לשלוט בה באמצעות דיקור סיני. אבל להבדיל מהמצב בו אנחנו נותנים לכימיה לנהל לנו את החיים - אנחנו יכולים לקחת שליטה על הכימיה - ולנהל אותה בעצמנו. באופן טבעי.

מזמינה אותך לבוא ולהתנסות בעצמך. זה עובד.

פה בשבילך,

אסנת

    10650
    1