אסנת יעבץ

31 מאי 20202 דקות

השילוש הקדוש לירידה במשקל

השילוב של 1) דיקור סיני להרזייה באוזן ובגוף, יחד עם 2) תזונה נכונה, שפויה ומותאמת אישית ו3) שינוי אמיתי בהרגלי התזונה - משפרים את חילוף החומרים, מורידים סטרס, מפחיתים את הכמיהה למתוק ומורידים משמעותית את הצורך בפחמימות – גורמים מרכזיים שמקשים על הירידה במשקל - כמו גם מקשים מאוד על שמירת המשקל התקין לאורך זמן.

אני יכולה להעיד ממה שאני רואה כאן כל יום, כבר קרוב ל20 שנה - לתוצאות טובות מגיעות מי שבחרו בשילוב המיוחד הזה של דיקור ותזונה. זה פשוט עובד. הרפואה הסינית לא סופרת קלוריות אלא מחפשת את הסיבה לעודף המשקל - אולי זה הטחול שלא עובד כמו שצריך, אולי עודף חום בקיבה, ייתכן חוסר איזון בכליות או זרימת דם לא מאוזנת אל ומחוץ לכבד - יש מכלול שונה של תפקודים שיכולים לצאת מאיזון ולהשפיע על עלייה במשקל. קיימות בגוף מעל 300 נקודות דיקור הפזורות על כ 14 מרידיאנים (קווים חשמליים הפרוסים לאורך הגוף), וכל אחת מהן קשורה באמצעות המרידיאן לאיבר מטרה אחר.

זרימת אנרגיה לא תקינה לטחול למשל, יגרמו לכך שהאנרגיה המופקת מהמזון אינה מקסימלית, ועל כן ירצה האדם לאכול עוד כדי לקבל את האנרגיה לה הוא זקוק לשם פעילותו התקינה. ולכן הנקודה הראשונה שתשפיע על חילוף החומרים, תגביר אותו ותאזן אותו, היא נקודת הדיקור שמשפיעה על איזון הטחול. נקודה אחרת באוזן אחראית לאיזון התיאבון ומשפיעה על מרכז הרעב והשובע במוח. כשמחדירים מחט זעירה לאותה נקודה נוצרת הפחתה משמעותית בכמיהה לפחמימות ולמתוקים. טכניקה זו מקלה על שמירת התפריט, מרגיעה את הגוף ואת הנפש.

ככלל, השמנה בטנית או השמנה מותנית, בכל קנה מידה, היא תהליך מורכב ובניגוד להלך המחשבה המערבי הנפוץ זה אף פעם לא רק עודף קלוריות שמוביל לעודף ק"ג. הרפואה הסינית והיפנית מתייחסת לגוף ולנפש באופן הוליסטי, ורואה בהשמנה תהליך שנובע מחוסר איזון כלשהו, שמתחיל מעגל קסמים שלא כל כך פשוט לצאת ממנו.

אחרי שהמשקל מתייצב מרחיקים מעט את הפגישות ומתמקדים בדיקור לשמירה על המשקל, איזון המערכת ההורמונלית וחיזוק מערכת החיסון, שהם כולם משפיעים על המשקל ושמירתו. דיקור סיני ויפני מובילים להפחתת הכמיהה למתוקים, מרגיע רמות סטרס ומשפר פלאים את חילוף החומרים בגוף. זה היתרון הגדול של תהליך כאן בקליניקה: לא רק מיישמים תפריט. זה לא מספיק. אלא מייצרים שינוי בריאותי עמוק, פנימי, ומטמיעים שינויים בהרגלים כך שהתוצאות נשארות לאורך זמן.

כדיאטנית קלינית ומטפלת ברפואה סינית ויפנית אני משלבת את עקרונות התזונה הסינית עם נקודות דיקור מותאמות לכל אחת באופן ספציפי. הטיפול המשולב בין מזרח למערב, במשולש תזונה-דיקור-שינוי הרגלי תזונה - מביא לירידה משמעותית במשקל ובשומן הבטני. הצמיג הזה שהתמקם לו ומסרב לזוז מתחיל לרדת. תחושת הקלילות הנהדרת מדרבנת להמשיך במסגרת ולהפנים את השינוי. מסגרת בריאה, נכונה, שעושה לך טוב. ממש טוב.
 

אני רואה כאן נשים שמחליטות לעשות שינוי, לא מוותרות והתוצאות המיוחלות מגיעות מהר מאד. כי ברגע שאת חווה הצלחה בהפחתה במשקל, המטבוליזם מתאזן, המערכת ההורמונלית מייצרת יותר רוגע ופחות סטרס – התיאבון משתנה, האנרגיות חוזרות ומעגל הייאוש והוויתור לעצמך נחתך – וזה מה שעושה את כל ההבדל - זה מאוד חשוב.

את מוזמנת ליצור איתי קשר, נדבר על האתגרים שלך, נבנה לך טיפול מותאם אישית שיעזור לך להוריד במשקל, יגרום לך להרגיש טוב יותר, להיות מאוזנת יותר הורמונלית, להיראות יפה יותר, מודעת יותר, ומלאת שמחת חיים.

זה הזמן לעשות שינוי. זה תמיד הזמן הנכון.

פה בשבילך,

אסנת

    2580
    2