אסנת יעבץ

9 מרץ 20202 דקות

דיקור סיני להרזיה - איך זה עובד?

עודכן ב: 10 מרץ 2020

דיקור סיני להרזיה היא טכניקה טיפולית מוכחת שעובדת בהצלחה הרבה שנים. כמה שנים? כתבים סינים מדווחים על דיקור סיני להרזייה עוד לפני 5,000 שנה. שיטה זו מהווה את אחד מתחומי הטיפול הנחקרים ביותר במערב ומקבלת הערכה והכרה גם ממומחים ברפואה הקונבנציונאלית.

הוכח כי דיקור סיני להרזייה, באוזן ובגוף, משפר את חילוף החומרים, מוריד סטרס, מרסן את הכמיהה למתוק ומפחית את הצורך בפחמימות – גורמים מרכזיים שמקשים על הירידה במשקל - כמו גם מקשים מאוד על שמירת המשקל התקין לאורך זמן.

אז איך דיקור סיני עוזר לירידה במשקל? הנה מספר הסברים יותר מקצועיים:

קיימות בגוף מעל 300 נקודות דיקור הפזורות על כ 14 מרידיאנים (קווים חשמליים הפרוסים לאורך הגוף), וכל אחת מהן קשורה באמצעות המרידיאן לאיבר מטרה מסוים.

מחקרים קליניים שנערכו בארה"ב בשנות ה-90 הראו, שדיקור סיני בנקודה ספציפית אחת משפיעה על אזור מסוים אחר בגוף, בדיוק כפי שטענו הסינים לפני 5,000 שנה.

כך למשל, נקודה שקשורה לכאבי ראש נמצאת בכף היד, בחיבור שבין האגודל לאצבע. דיקור באותה נקודה מנטרל את כאב הראש ומפחית מיגרנות. והנקודה הזאת בכלל נמצאת על כף היד.

באותו אופן, נקודות המשפיעות על יעילות מערכת העיכול קשורות לטחול, שהוא האיבר המרכזי שמשפיע על מערכת העיכול.

זרימת אנרגיה לא תקינה דרך המרידיאן שמשפיע על הטחול יגרמו לכך שהאנרגיה המופקת מהמזון אינה מקסימלית, ועל כן ירצה האדם לאכול עוד כדי לקבל את האנרגיה לה הוא זקוק לשם פעילותו התקינה. ולכן הנקודה הראשונה שתשפיע על חילוף החומרים, תגביר אותו, ותאזן אותו, היא נקודת הדיקור שמשפיעה על איזון הטחול.

נקודה אחרת בגוף אחראית לאיזון התיאבון ומשפיעה על מרכז הרעב והשובע במוח. כשמחדירים מחט זעירה לאותה נקודה נוצרת הפחתת משמעותית בכמיהה לפחמימות ולמתוקים. טכניקה זו מקלה על שמירת התפריט, מרגיעה את הגוף ואת הנפש.

נקודות דיקור אחרות מווסתות את תפקוד מערכת העצבים ונמצאו יעילות בהפחתת סטרס ומתח, על ידי הפחתת ההפרשה של הורמון הקורטיזול, הוא הורמון הסטרס. דיקור להרזייה גם גורם לשחרור אנדורפינים, הורמונים הנחשבים לחומרים מרגיעים.

שילוב של כל הנקודות האלה בדיקור סיני להרזיה גורמים לאיזון עצבי ונפשי, ועוזרים לשמירה על אורח חיים תזונתי נכון, כמו גם לחילוף חומרים מיטבי.

הוכח כי היתרון הגדול בשילוב בין תזונה נכונה ומותאמת אישית לבין דיקור סיני להרזיה על פני דיאטה "רגילה" הוא יציבות השינוי: מרגע שהושגה הירידה במשקל והופנם השינוי באורח החיים התזונתי - השינוי מתקבע.

כשהירידה במשקל מגיעה, היא נשארת.

מזמינה אותך לשמוע יותר בשיחת טלפון או פגישה אישית.

שלך,

אסנת

    5060
    0