אסנת יעבץ

2 אוג 20202 דקות

אי-שקט והשמנה שמובילה לאי-שקט: לצאת מהמעגל

הם משפיעים אחד על השני במעגל בלתי פוסק, שלא תמיד ברור מה קדם למה, אבל זה נראה פחות או יותר ככה – אי-שקט נפשי (חרדה, סטרס, דאגה) מוביל לאכילה רגשית, שמפרה את האיזון ההורמונלי, שמובילה לאכילה מנחמת, שמשחררת דופמין, נוצרת השמנה בטנית שמובילה לתסכול, שגורמת לאי שקט ואכילה רגשית, וכן הלאה וכן הלאה...במעגל השמנה שמזין את עצמו שוב ושוב - תרתי משמע.

אז שתדעי שאפשר לקטוע את המעגל הזה. ולצאת ממנו. יש מה לעשות עם זה וזה ממש עובד.

אי שקט ומתח נפשי גורמים לשחרור מוגבר של הורמוני סטרס ולחץ וביניהם קורטיזול, אדרנלין, נוראדרנלין, דופמין וסרוטונין, שתפקידם לווסת את התיאבון ומצב הרוח, שיוצרים שרשרת תגובות, שמניעות מנגנונים שונים בגוף המביאים לתוצאה הסופית - השמנה, ובעיקר השמנה בטנית. השומן הבטני לא טוב לנו. הוא ‌מעלה‌ ‌סיכון‌ ‌ל‌לחץ‌ ‌דם‌ ‌גבוה,‌ ‌סכרת, הפרעות‌ ‌שומנים‌ ‌בדם‌, דימוי גוף נמוך ולמצב רוח ירוד.‌

הלחץ והמתח הנפשי גורמים להפרשה מוגברת של אינסולין שמביא לשחרור עודף של סוכר מהכבד לדם, מה שגורם לתחושת רעב והפיכת תאי הסוכר לתאי שומן.

איך אפשר לקטוע את הרצף המעגלי הבלתי פוסק הזה?

באמצעות גירוי נקודות ספציפיות בגוף הנקראות מרידיאנים, משוחררים אנדורפינים למערכת הדם ומאזנים את רמות השחרור של הורמוני הלחץ. הדיקור גורם למערכת הפרהסימפטטית להיות דומיננטית כך שרמות הורמוני הסטרס כמו קורטיזול יורדות, לחץ הדם יורד, פוחת המתח. נקודה אחרת בגוף אחראית לאיזון התיאבון ומשפיעה על מרכז הרעב והשובע במוח - וכשמחדירים מחט זעירה לאותה נקודה, נוצרת הפחתה משמעותית בכמיהה לפחמימות ולמתוקים. טכניקה זו מקלה על שמירת התפריט ומרגיעה את הגוף. מצב הרוח משתפר, חוזרת היכולת הטבעית של הגוף לאזן את רמות שחרור ההורמונים. עולה החוזק הנפשי להתמודד עם הרעב, שבתורו גם הוא פוחת. פוחתים התקפי האכילה והאכילה הלילית פוסקת.

במקביל, אני בונה עבורך תפריט תזונה מותאם אישית, לפי בדיקות דם ואורח חיים, ואנחנו מתחילות לעבוד על שינוי הרגלי תזונה. תוך מספר שבועות תראי שינוי. תהיי רגועה יותר. השומן הבטני יירד לו לאיטו. תרגישי טוב יותר. המעגל נקטע. מערכות הגוף חוזרות למסלול תקין.

הוכח כי היתרון הגדול בשילוב של תזונה נכונה עם דיקור סיני להרזיה על פני דיאטה " רגילה" הוא יציבות השינוי - מרגע שהושגה הירידה במשקל והופנם השינוי באורח החיים התזונתי - השינוי מתקבע. נוצר שינוי אמיתי, מבפנים.

מוזמנת ליצור קשר,

אסנת יעבץ

דיאטנית קלינית ומטפלת בדיקור סיני ויפני להרזייה

    6010
    3